MaLaM yAnG inDaH

Salam sayang buat semua..

Wahh, tetiba rasa nak update belog ni. Syok woo rini sebab kelas aku sejam je. Itu pun dari kul 12-1pm je. Nampak sangat aku boleh bangun lewat. Oke, aku mengaku lepas je baca Quran time Subuh tu, terus aku tidur balik. Ish, buruk bebenor perangai. Haha. Aku taw ramai lagi macam aku. Tapi sekurang-kurangnya aku tak "subuh gajah" pagi tadi. Haha. =p

Oke, sekarang aku nak story sikit pasal 'ibu' aku. Ibu yang tak melahirkan aku tapi dia memberi ilmu dan menjaga aku di sekolah. Erkk, cena tu? Nama ibu aku ialah Puan Maslisa bt Alwi. Beliau ni guru tingkatan aku masa dekat SYTRA dulu. She taught me since I'm form four. Masa tue aku & klazmates tak rapat sangat dengan Cikgu Mas sebab dia hanya mengajar subjek sejarah je kat kelas kitorang. Bila form 5 je, kami semua dah mula rapat. Apa yang boley aku komen pasal cikgu Mas nie?? Oke, Cikgu Mas nie comel sangat sebab kecil molek je walaupun dah ada 6 orang anak. So, kepada perempuan-perempuan di luar sana yang tanak badan mengembang lepas beranak pinak, sila dapatkan petua dari ibu saya nie. Cikgu sangat prihatin dengan students dia. Tak percaya?? Tanya la semua yang pernah jadi student Cikgu Mas.

Tadi aku facebooking jap, tetiba je Cikgu Mas tegur aku dekat fb chat.






Malam nie malam yang membahagiakan bila chatting dengan cikgu sampai aku tutup buku Economics tanak baca dah. Haha. Cikgu banyak kongsi pengalaman dia. Wuwuwuw. Aku rindu cikgu sangat2. Tapi sekarang nie belum ada peluang bertemu beliau. Ya Allah, terima kasih kerana memberi aku peluang untuk bertemu beliau yang banyak menyedarkan aku tentang kehidupan yang sebenar. Aku pernah menangis depan cikgu. Huu.. malu sangat masa tue. Aku terharu sebab dia seolah-olah faham keadaan aku walaupun aku tak cerita apa-apa. See!!! Naluri seorang guru dan ibu tu sangat kuat kan sehingga boleh memahami keadaan anak-anaknya.

Cikgu, terima kasih banyak-banyak atas segala tunjuk ajar dan kasih sayang yang cikgu dah berikan. Sya tak mampu balas semua tu, tapi Sya takkan pernah lupa jasa baik cikgu tu. Semoga ukhwah antara kita berkekalan sehingga ke syurga =) Kepada rakan-rakan SYTRA, Sya rindu kalian semua. Seriusly!








0 00 people spread ♥:

Post a Comment