SEGMEN | SELAMAT HARI BAPA

Assalamualaikum.
Hari nie hari sabtu. Esok hari Ahad. Esok hari Ahad hari apa? Erkk!! Oke. ayat hindu. Hahaha. Esok Hari Bapa la. Siapa sayang sangat kat bapa/ ayah/ papa/ abah/ baba etc dia, sila angkat tangan!!! Oke. dah2, turunkan tangan balik. Entry nie dibuat khas untuk ayah aku yang tercinta. 

Klik banner untuk join segmen nie.


Salam sayang buat ayah,
Adik nak ucapkan selamat hari bapa. Terima kasih banyak2 atas segala pengorbanan dan penat lelah ayah jaga keluarga kita. Sejak kecil, ayah banyak uruskan adik. Bila adik nak masuk asrama, ayah lar yang bawak adik pergi beli barang2 & buat segala persiapan yang lain. Masa tu mak sibuk sebab sambung belajar, tapi ayah tetap setia menguruskan anak-anak ayah. Bila adik sakit dulu, ayah lar yang bawak adik pergi hospital, tunggu adik dekat bahagian kecemasan dekat 2 jam then balik rumah pown dah tengah malam. Ayah penat tapi ayah tak merungut pun. Masa kecik2, bila adik demam, adik palingg tak suka rasa panas dekat perut. Ayah la yang cuba buat bagi perut adik rasa sejuk. =)) Ayah selalu manjakan anak-anak ayah tapi ayah tak TERLALU manjakan sangat sebab tanak anak-anak ayah terlampau bergantung kat mak & ayah kan. Apa-apa yang anak-anak ayah mahu, ayah cuba nak tunaikan & dapatkan benda tu. Masa ayah sakit & masuk hospital dulu, adik betul-betul terasa ketiadaan ayah dekat rumah sebab ayah tak pernah tinggalkan kami malam2. Adik sedih sangat bila ayah nampak lemah. Adik benci kalau ada orang lain tak hargai jasa baik ayah atau ada yang beri tekanan kat ayah. Adik nak minta maaf atas segala tingkah laku adik yang mungkin telah mengguris perasaan ayah & adik harap ayah akan selalu mengampunkan segala dosa adik & mendoakan kesejahteraan, kejayaan, dan kebahagiaan adik. Thank for being my best and good father. Adik sayang ayah & mak sangat2. Moga keluarga kita akan menjadi keluarga sakinah mawaddah wa rahmah. Aminnnn.


* Nangis kejap masa tulis entry nie. Rindu ayah. :'(

Kepada ayah/bapa/abah/papa/daddy etc di luar sana, SELAMAT HARI BAPA. Jalankan tanggungjawab anda terhadap keluarga dengan penuh amanah dan dilimpahi rasa kasih sayang terhadap mereka. Kat bawah ni ada dedikasi lagu yang aku tujukan buat ayah aku dan bapa-bapa di seluruh dunia.
-
-
-
-


Sentuhanmu

Album : Damba Kasih
Munsyid : In-Team

Terpanar aku pada sentuhan keramatmu
Mengheret aku mentafsir memori silammu
Dulu ku ragu apa terbungkam dibenakmu
Kini ku tahu apa yang terbuku di hatimu

Surut dedarku pada usapan manteramu
Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu
Terpasak semangat pada keyakinan tekadmu
Keakuranku pada tunjuk dan titah arahanmu

C/O
Oh ayah,
Tak pernah ku tanya
Kemana tumpahnya keringatmu
Oh ayah,
Tak pernah ku hitung
Berapa banyak kerutan di dahimu
Yang ku pinta hanyalah kemahuan hatiku
Yang sedaya ayah laksanakan

Kau pendorong bukanlah pendesak
apalagi memaksa diriku
Aku terlorong bukan terdesak
apalagi rasa terdera

Tak terkuis dugaan menduga
Apalagi takdir yang menerpa
Aku mengharap bukan menolak
Apalagi cuba melupa

Lestari kasihmu tanpa batasan
Sempadan waktu yang memisahkan
Abadi hingga ke hujung usia akhiran masa
Sentuhanmu amat bermakna..

4 00 people spread ♥:

wan_cikgumuzik said...

nice entry... thanks join segmen cikgu...

syirah rasid said...

sobsob.. selama ni asyik psal ibu je kan .. psal ayah xda meriah sgt.. huhu

Nurul Syafiqah said...

@cikgu: tq sebab buat segmen menarik ni.
@syirah: btol2.. jgn la lupakan ayah kita.

cheqwa said...

rindu abah..hukhuk..syafiqah,nice entry! ;D

Post a Comment