Semester 2, 2012/2013

Assalamualaikum.

Alhamdulillah syukur diri ini masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi ni. Alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab dah berjaya melalui semester 2, 2012/2013 ni. Jujur aku rasa penat tapi seronok sebab bila aku rasa seolah-olah hampir tersungkur, ada teman-teman yang awesome yang 'pegang' aku kuat-kuat supaya aku tak jatuh. I survived! Yeayyy me! Hehe. Syukur sangat ada mereka yang selalu jadi teman suka duka aku ni. Especially masa hujung April, tetiba ayah masuk hospital. I cried a lot sebab risaukan ayah. Baring je kat tilam nangis dari petang sampai malam sambil baca doa n ayat2 al-Quran untuk tenangkan hati n doakan kesembuhan ayah. Masa tu tinggal berdua je dengan roomate. Dah la emosi tak stabil, boleh plak roomate pasang lagu kuat-kuat pastu bergayut sakan gelak-gelak. Haish sabo jela. Acah nak naik ke bilik aku untuk pulangkan tudung yang dia pinjam dan aku plak cakap, "Eh takpa nak pulangkan bebila pun. Sya takda nak pakai tudung tu pun." Acah balas "Oh ok2. Acah faham. Taknak kacau Sya." Gulpp Acah paham sebenarnya aku tak ready nak jumpa sesiapa dalam keadaan aku yang tengah serabut tu. Malam tu plan nak buat project DS dengan Tqa pun tak jadi. Memang rasa bersalah sangat-sangat tapi aku hilang semangat nak buat assignment. :/ Esoknya sebelum  pergi KLCC sebab nak jumpa Fareha yang datang dari UIA Kuantan, Tqa, Tqah n Acah datang ke bilik aku. Tqah siap bawakkan pulut kuning lagi. Sobss terharu. :') Dah la Tqa siap tolong sapukan minyak gamat kat belakang badan aku yang luka. huu nak buat sendiri tak nampak la plak tempat lukanya. Masa kat KLCC Peha peluk aku kuat2. Rasa nak nangis tapi tahan jela. Dia siap belikan coklat n dorayaki untuk aku. Dia suruh makan coklat tu kalau aku sedih ke stress ke. Ya Allah, memang bersyukur sesangat dapat kawan2 camni yang tak tinggalkan kita saat kita kesedihan. I love them so much!! Buat teman-teman yang lain yang temankan aku, bagi semangat dan nasihatkan aku, cuba ceriakan aku, tanyakan keadaan aku, TERIMA KASIH SANGAT-SANGAT. Mungkin tak da apa sangat terima kasih daripada aku ni, tapi aku takkan pernah lupakan jasa baik kalian. Moga Allah balas kebaikan kalian :') Sayang semua ketat-ketat! :D

Ok next story! Pasal lecturers. Hoyeahh!! Lecturers aku sem ni semua awesome2 belaka. Yang sangat baik selalu bagi motivation, yang selalu menasihatkan aku camna nak cari calon suami *eh??*, yang selalu buat lawak sampai pedih perut aku duk gelak n so on. Pendek kata, they are AWESOME! So, lots of thanks to Dr. Ros Aniza, Dr. Anisah, Prof. Dr. Aahad, Prof. Dr. Manzoor Malik, Dr. Suaniza, Sr. Sazlina, and Dr. Fatmir.

Finally, FINAL EXAM! Dengan sukacitanya aku melalui final exam selama 3 minggu. *kembang hidung*. 21 May 2013-8 June 2013. Huu alkisahnya sedih dan tertekan tengok kawan kawan yang start exam lambat daripada aku tapi habis awal. Awal sangat ok. Dalam 1-4 June dah habis exam. Sobss. Memang dah nasib aku selalu habis exam lambat. Sepanjang minggu exam, selera makan tak menentu sangat-sangat. Faktor utamanya sebab dah jemu dengan makanan UIA mungkin?? Heh actually tak rajin nak turun cafe Piah tu sebab aku kurang berkenan dengan makanan n tender cafe tu. Sabar jela dengan mak cik cafe tu. Huh! Harap2 sem depan bertukar la tender baru. Kesian hah kat penghuni Piah. Kadang-kadang banyak hari aku tak makan nasi. Bila teringin nak makan nasi, aku beli la nasi lemak kat kiosk. Alahai sedih lagi :( Makin lama makin tak sedap. Nasi lemak yang tak macam nasi lemak. Ni bukan tak bersyukur ke apa ke. Tapi bila aku tanya si Tqa yang suka beli  nasi lemak kat kiosk tu pun dia cakap tak sedap jugak. Aku nak makan pun risau sakit perut. Memang sepanjang minggu exam, aku berjaga-jaga nak makan apa pun. Fobia punya pasal sebab masa exam semester lepas, seminggu aku merana keracunan makanan. Tiga empat hari pertama aku hanya asyik ke toilet je. Tapi dua hari sebelum exam Math n Fiqh aku mula rasa lemah. Yang terkilannya memang aku tak mampu nak study untuk Math. Nangis la sorang-sorang kat dalam bilik sebab sakit dan stress tak larat nak study. Haha. Memang la dah study sket-sket sebelum tu tapi memang tak mampu nak buat final revision. Aku tak berani bagitahu mak takut aku nangis lagi teruk. Sedih duk sakit sengsorang. Kih3. Malam sebelum exam aku hanya mampu baring je kat katil sebab muntah-muntah 2 3 kali. Muntah dalam bilik je sebab tak larat nak lari ke toilet :p Aku tak leh tidur dan tak leh study so aku ambil keputusan untuk baring je dan tak nak paksa diri untuk study. Alhamdulillah, bila bangun Subuh, aku bertenaga sket. Time tu la aku tengok2 formula sket dan pukul 9 pagi aku p jawab exam gaya macam orang study :p Tawakal je masa tu walaupun aku tak tahu apa yang aku jawab dan aku konfius sangat dengan semua soalan tu. Yela badan tengah tak sihat, otak pun tak dapat berfungsi dengan baik. After tu memang berdoa jela bebanyak supaya tak fail. Sedih taw bila aku tak mampu nak jawab exam subject favourite aku. Sobss. Kalau fail subjek tu, aku berkemungkinan besar tak boleh masuk any department lagi. :/ But Alhamdulillah tak fail pun :) Sujud syukur jugak la bila tengok result Math. Walaupun tak dapat A pun kan, tapi Alhamdulillah lulus jugak. Huhu

So, itulah serba sedikit kenangan manis dan pahit aku sepanjang semester ni. Tapi yang paling manis ialah ukhuwah bersama teman-teman. Inilah yang aku takkan lupakan sepanjang hayat aku. Syukran Ya Allah. :)


0 00 people spread ♥:

Post a Comment