Ya Allah... :')



Awak, saya perempuan yang punya kelemahan sendiri.
Saya tak pinta kutukan mahupun hinaan daripada awak.
Kalau hinaan yang awak beri, maknanya awak hina Pencipta kita secara tak langsung.
Tak kisah la betapa hebatnya awak, kita tetap makhluk yang hina.
Kita tak punya apa-apa tanpa Dia.
Dan kita sebagai khalifah di muka bumi ni,
bertanggungjawab melakukan segala perintah dan meninggalkan segala larangannya.
Jujur, saya lemah.
Kadang kala saya tersasar, saya khilaf.
Andai hati saya terlalu rapuh, 
Andai iman saya sedikit bergoyah,
Awak pimpin la saya.
Jangan biarkan saya jatuh mahupun terkapai-kapai.
Awak, andai saya pernah terkasar bahasa,
Andai saya pernah menguji kesabaran awak dengan perangai saya,
Saya mohon sejuta kemaafan daripada awak.
Jujur, saya takut kehadiran saya menyusahkan orang di sekeliling saya.
Saya takut menjadi bebanan buat orang lain.
Tapi itulah gunanya kita hidup di dunia ni.
Kita saling memerlukan. 
Sewaktu saya memerlukan awak dikala saya susah, awak bantu saya.
In shaa Allah saya akan bantu awak jika awak susah.
Manisnya berukhuwah andai disulami dengan kasih sayang kerana Allah bukan?
Terima kasih buat awak awak awak sekalian yang muncul dalam hidup saya.
Andai umur tak panjang, ampunkan segala dosa saya,
Halalkan segala-galanya.
Moga kita bertemu di sana, 
Syurga Allah yang kekal selama-lamanya.
Ameennn. 


With love,
XOXO.

0 00 people spread ♥:

Post a Comment